Pages

Monday 6 June 2011

Satay kajang

Saya dan hubby memang suka jalan-jalan cari tempat makan baru kat restoran yang famous ke , gerai tepi jalan atau di mana saja untuk merasa sendiri masakan yang ada di restoran tu.....
Selalunya hujung minggu ialah hari saya dan hubby bawa semua anak gi jalan-jalan , saya masih ingat pesan ustazah rakan baik ( saya dah anggap mcm mak juga la ) rakan sekerja masa saya kerja cikgu dulu ...Kak Nah ada cakap dengan saya " Ani masa anak kau tengah kecik ni la seronok bawa dia org jalan-jalan , mana kita bawa dia orang ikut saja , anak-anak memang tengah seronok saja ..., bila dah besau nanti diaorang tak mau ikut sebab dah ada hal dan aktiviti sendiri "....memang betui juga cakap kak Hasnah ni.....macam saya la juga...masa kecil ikut mak dan abah kemana saja , bila dah besar ada aktiviti sendiri .
Saya ni anak bongsu so ke mana saja mak dan abah pergi saya ni mesti di usung/dibawa , kiranya saya memang tak pernah berpisah dengan mak dan bila mak pergi menunaikan Haji masa saya berumur 11 tahun saya ditinggal dengan jiran dan 2 minggu sebelum abah dan mak balik dari Haji saya tinggal dengan kakak saya di Subang Jaya , memang saya menangis bila nak tidur malam sebab teringatkan mak dan abah....saya memang anak manja . Kini semua tinggal kenangan , kasih sayang arwah mak dann arwah abah akan saya ingat sampai akhir hayat ni...
Saya memang tak boleh nak berenggang dengan anak-anak , ke mana saja mesti bawa ( semua parents mcm tu kan) tapi saya tau satu hari nanti bila anak-anak dah besar , mereka perlu berdikari dalam kehidupan mereka sendiri dan mereka juga akan berkeluarga dan hidup berasingan dari saya .
Selalunya restoran yang kami pergi adalah yang kami mampu nak berbelanja dan kalau mahal-mahal sangat harga makanannya kami tak pegi la....
Suami saya memang sukaaaa....sangat makan satay , favorite dia sementara saya ok la selalunya saya boleh makan paling banyak 10 cucuk lepas tu kenyang sebabnya saya suka makan sate dengan timun dan bawang jadi cepat kenyang..kalau makan satay saya mesti minta extra bawang dan timun.
Anak-anak tengah menunggu satay yang lambat sampai..tak pa la sebab satay ni memang sedap dari satay Kajang famous yang lagi satu tu.......( tak boleh sebut nama )....


Kalau nak makan satay kajang kami suka pegi ke Medan Satay Kajang yang terletak bersebelah dengan Muzium Satay yang terletak dekat dengan Stadium Bola Kajang. Kami lebih suka makan sate Emas Eksotik sebab sataynya fresh , kuah yang sedap.... memang puas laa makan...


Satay ayam , daging , paru dan limpa....

Jom makan ...hmmm memang sedap.... satay yang tak habis kami makan kena tapau la bawa balik rumah..simpan bila nak makan baru di panaskan balik...

September 24.10.09

No comments:

Post a Comment