Pages

Thursday 9 June 2011

Milkshake buah mangga sedapnyeee

Petang Isnin lepas saya ke pasar malan kat area rumah saya ni dan lepas beli stok sayur serta ikan saya jalan pula ke bahagian buah-buahan . Bestnya shopping kat pasar malam ni sebabnya sayur-sayuran , ikan dan buah-buahan fresh dan harganya ok murah . masa jalan kat gerai buah saya perasaan susunan buah mangga yang macam-macam jenis ada mangga yang berkulit kuning jingga , yang hijau pekat dan juga warna kuning pucat . Rupa-rupa musim mangga dah sampai emmmm sedap tu buah mangga memang favorite saya . Teringat masa pregnant Adlina saya boleh makan 6 biji mangga sorang-sorang hehehehe dan hampir tiap-tiap hari saya makan mangga . Sekarang ni Adlina memang sukaaa sangat makan buah mangga mungkin flavour mangga tu dah sebati dengan diri dia heheh (agaknye la kan pandai je la saya buat teori sendiri ) .

So saya beli sekilo mangga kulit kuning jingga dan sekilo jenis lemak harum berkulit hijua pekat . Buah mangga kuning jingga kami makan anak-beranak dan saya ambil sikit untuk dibuat milkshake mangga ni . Sedapnyaaaaaaaaa.....

                                   
  Ohhh enak sekali milkshake mangga ni....
BAHAN-BAHAN :

1 cawan isi mangga cukup masak manis-boleh tambah sikit lagi
1/2 cawan susu
1 cawan aiskrim vanilla
1 sudu besar madu
3 biji ais ketul
Sedikit gula- jika perlu saja

CARA PENYEDIAAN :

Potong isi buah mangga menjadi ketulan kecil kemudian masukkan semua bahan dalam blender dan blend sehingga cukup mesra . Tuang dalam gelas yang sesuai dan terus minum .

                                
Sedapnya...heaven...

Rabu 13.04.11

No comments:

Post a Comment