Pages

Thursday 9 June 2011

Malam minggu

Semalam 26/3/11 sebagai simbolik menyambut 'Earth Day' kita digalakkan jangan menguna elektrik atau guna seminimun yang mungkin . So semalam saya dan hubby bawa anak-anak keluar jalan-jalan sambil berjamu selera so rumah kami memang bergelap semalaman . Masa di restoran pun hanya dinyalakan lampu seminimun yang mungkin dan di meja-meja makan hanya dinyalakan lilin . Suasana di restoran jadi lomantika pula hehehe..

Semalam destinasi malam minggu kami ialah acara makan malam di restoran Kunang-Kunang yang terletak di Gombak berhampiran dengan stesen minyak Shell yang terletak sebelah higway MRR2 arah ke susur keluar ke UIA dari arah Taman Melawati , KL . Suasana restoran selesa dan sangat cosy dengan macam-macam jenis menu dari western, ala-carte Thai , nasi lemak , steamboat dan macam-macam lagi . We really had a great time last night..


Baru sampai..luas kawasan restoran ni dan sangat selesa..



Aisyah tengah pilih menu steamboat dia nak makan..


yum yum tunggu masak je ni..syukur alhamdulillah..


Sos pencicah yang sangat sedap..



Adlina yang tengah makan.. sedap ya sayang..



masa nak balik..lain kali kita makan di sini lagi ya..



Selesai dinner kami singgah ke Ikea sebab saya nak beli lampshade/terendak lampu sebab nak ganti yang lama yang dah rosak . Masa sampai ke Ikea dalam pukul 9 malam dan acara padam lampu sambutan ' Earth Day ' sedang berlangsung so hanya bahagian dalam Ikea dibuka lampu dan di kawasan luar bangunan memang dipadam semua lampu . Lepas dah beli apa yang di cari kami singgah kejap ke McD sebab anak-anak nak makan ice cream pula , malam minggu memang acara kami keluar jalan-jalan dan destinasinya selalu ke kawasan-kawasan berhampiran Kl saja..


Sedapnyaaa...


Selesai makan ais cream kami ke Ikea semula dan anak-anak nak main lagi so kami hanya duduk sambil makan karipap Ikea yang sedap tu . Bila Adam dan Adlina dah happy main serta nak balik baru la kami bergerak untuk balik rumah..tu je la n3 serba ringkas saya petang ni . Bila hari minggu selalunya saya gantung apron dan tak masak sebab kami memang akan makan diluar saja...

Ahad 27.03.11

No comments:

Post a Comment