Pages

Thursday 9 June 2011

Bunga lily goreng rangup

Bunga lily atau kimcham ni memang sedap digoreng tepung ranggup . Saya ada juga cuba masak kincham ni stail goreng cili belacan hmmm cukup sedap laa..


Proses nak gorengnya sama je macam goreng cendawan tiram . Mula-mula saya bersihkan kimcham dan tos . Saya guna 2 biji telur yang dipukul kembang macam nak buat telur dadar tu . Lepas tu saya celup sikit demi sikit kimcham ni dalam telur .

Saya guna tepung goreng segera jenama Adabi yang dicampur sedikit dengan tepung jagung , saya campur 1 sudu besar tepung jagung dalam sepeket serbuk tepung goreng adabi tu .

Tepung goreng ni saya tuang secukupnya dalam pinggan leper kemudian kimcham yang dah dicelup telur tadi dimasukkan dalam pinggan berisi tepung ni dan digaul rata . Kimcham ni mesti la jadi kering bila dah disalut tepung tadi .

Panaskan minyak secukupnya dah goreng cendawan ni sampai masak kemudian diangkat dan tos . Sedap dimakan bila dicicah dengan sos cili atau sos Thai..


Ni la kimcham atau kudup bunga lily

Rabu 23.03.11



No comments:

Post a Comment