Pages

Wednesday 22 June 2011

Sarapan pagi ni

Pagi ni akak buat resepi yang agak heavy tapi cukup sedap dan memang favorite kami sekeluarga dan anak akak panggil menu ni mini pizza sebab akak memang guna bahan-bahan yang semuanya untuk buat pizza cuma untuk base je akak tukar guna roti wholemeal yang akak buat . Menu ni memang ringkas dan senang nak dimasak , cuba la..

Yum yum cukup sedap laaa

BAHAN-BAHAN :

6-7 keping roti
1 biji bawang besar
3-4 keping daging burger
Keju cheeder/monzarella secukupnya
Sos bolognaise secukupnya - perisa traditional Prego
1/2 sudu teh lada hitam
1/2 sudu teh italian mix herbs

CARA MEMASAK :


Potong dan racik bawang besar n bawang putih kemudian panaskan sedikit minyak dan tumis semua bawang sampai layu . Masukkan daging burger yang sudah dihancur , serbuk mix italian herbs dan serbuk lada hitam dan terus kacau semua bahan sampai masak .


Sapukan butter serta sedikit mayonis ke atas roti dulu dan susun semua roti dalam tray pembakar kemudian sapu/letak sos bolognaise ke atas roti . Akhir sekali letakkan daging burger   tadi keatas roti dan taburkan cheese secukupnya atas roti tu.


Panaskan oven dulu dan bakar selama 10-15 minit dalam suhu 180 darjah celcius , atau sampai cheese jadi kekuningan . Roti ini pun nanti akan jadi ranggup dan sedap sangat. Cuba la....

Roti yang dah ready nak dimasukkan dalam oven..

2 comments:

  1. sdp nye akak...sng je nih..sy mmg suka sgt pizza..leh try laaaa...

    ReplyDelete
  2. napak mcm mudah je resipi ni..nak try la buat.

    ReplyDelete