Pages

Thursday 23 June 2011

Ikan salmon grill

Salam pagi Jumaat yang nyaman..
Semalam untuk dinner saya grill kepingan salmon dan dimakan dengan mix salad .Sedap betul isi ikan salmon kalau ikan salmon dari Norway lagi sedap dan tinggi kandungan omega-3 tapi disebabkan harganya yang mahal sekali-sekala je la dapat makan ikan salmon dari Norway tu . Saya beli ikan salmon yang jenis murah kat Tesco tapi still sedap hmm yummy... dulu saya selalu buatkan sekali sos herba dill bercream lemon tapi kali ni saya hanya grill biasa dan di perahkan sedikit lemon pada isi ikan salmon ni sementara saladnya saya curahkan dengan dressing balsamic vinegar bermadu...
Ikan salmon ni saya gaulkan dengan sedikit garam dan balck pepper dan saya grill lebih kurang dalam 10-15 minit saja atau sehingga masak . jangan digrill terlalu lama nanti isi ikan salmon jadi kering dan tak sedap..

SALAD DRESSING :

1 biji bawang merah-dicincang halus
1 ulas bawang putih-dicincang
5 sudu balsamic vinegar
5 sudu olive oil
Sedikit madu
Sedikit garam dan serbuk lada hitam

* Campurkan semua bahan dalam bekas bertutup dan goncang bagi sebati . Tuang atas salad ikut pada selera masing-masing nak banyak mana . Salad dressing yang lebih boleh disimpan nanti kalau nak makan salad lagi boleh diguna . Salad dressing ni tak perlu disimpan dalam fridge dan boleh tahan 1 bulan .

Salmon grill dengan lemon kombinasi rasa yang sangat sedap hmm yummy


N3 ni adalah dari blog lama saya dan saya bawa pindah masuk ke blog baru saya ni.....

No comments:

Post a Comment