Pages

Friday 24 June 2011

Filling sandwich

Saya suka makan sandwich sebab mudah nak disediakan dan sedap . Filling untuk sandwich ada macam-macam jenis dan yang saya tunjukkan dalam n3 kali ni ialah chicken mayonis dan egg mayonis .
Semalam saya ada beli roast chicken dari hypermarket tapi tak habis so yang left over ni la saya buat jadi chicken-mayo . Selalunya bila saya panggang ayam anak-anak tak suka makan bahagian dada ayam so saya buat jadi chicken mayo la juga . Boleh juga beli dada ayam kemudian direbus dan lepas tu dipotong kecil-kecil sebelum digaulkan dengan mayonis..



Isi ayam yang dah dicarik kecil-kecil digaul dengan mayo secukup rasa dan tambah la sedikit serbuk lada hitam . Saya tak ambil kulit ayam ni tapi ikut pada selera masing-masing la . Filling sandwich yang saya bagi resepi ni sama saja macam kat Deli France , Dave`s Deli atau Dunkin Donut tapi kat restoran-restoran tu harga sandwich macam ni memang mahal la so lagi untung buat sendiri sebab boleh buat banyak..



Rebus telur sehingga masak kemudian hancurkan dan gaul dengan mayonis . Berapa banyak nak letak mayonis ikut pada selera masing-masing la . Egg mayo ni sedap di campur dengan tuna mayo atau chicken/salami..

No comments:

Post a Comment