Pages

Tuesday 14 June 2011

Birthday kek untuk anakanda..

Saya buatkan kek special untuk majlis sambut birthday anakanda tersayang NurAisyah . Majlis kali ni lebih pada family gathering sebab dah lama juga kami adik-beradik tak berkumpul bersama . Pada mulanya saya ingat nak tempah je kek dari SR tapi bila fikir balik lebih baik saya buat je kek sendiri walaupun simple tapi saya sangat la berpuas hati dan boleh juga jimat kan . Aisyah pun happy sangat sebab saya hias kek birthday dengan cream warna pink dan violet , 2 warna ni memang favorite color Aisyah . 

Actually dah hampir 2 tahun juga saya tak decorate cake sebab selama ni bila sambut birthday saya lebih suka buat carrot kek yang dihias dengan cream cheese yum yum . Sebelum saya nak hais kek ni memang saya dah ada idea so dan sambil decorate tu makin banyak idea yang datang . Best la bila decorate cake ni saya memang enjoy dan rasa nak buat lagi la :)


Ni la rupa kek birthday Aisyah yang penuh dengan cream hihi...

First step : saya pukul hingga kembang 300grm creamwell dengan 200grm gula icing . Saya buat 2 biji moist coklat kek dan mula-mula sekali saya sapukan cream dengan blueberry filling dibahagian atas kek sebelum saya cantum 2 biji kek ni.


Step seterusnya saya mula la hias kek ni mula-mula saya sapu semua pemukaan kek ni dengan creamwell dan terus decorate ikut pada idea sendiri..


Bila dah masuk peringkat ni saya makin leka decorate kek ni best la....


Finishing untuk tengah kek dibahagian atas saya buat shape love..


Bahagian tepi kek yang dah siap....hasil kerja hiasan seorang amatur ok la kan , i loike la..


Taraaaa dah pun siap kek birthday untuk Aisyah tersayang...

HAPPY BIRTHDAY SAYANG..
MAMA LOVE U SOOOO MUCH..



3 comments:

  1. assalam kak..sukenya tgok akak wat kek ni...cantik sgt..sy teringin nak wat tapi takooot x jadik..

    ReplyDelete
  2. to Sharifah,
    wlksalam TQ ya hihihi simple je deco kek yg akak buat ni . Boleh tu Sharifah cuba la slow2 lama2 mahir la

    ReplyDelete
  3. kak nanie, sy nmpak botol herbalife tu.. hehe.. akk consume herbalife ke?

    ReplyDelete