Pages

Thursday 9 June 2011

Masakan ringkas pembuka selera..

Salam pagi Selasa..sejuk dan nyaman kan pagi ni..
Semalam hujan sampai la ke pagi di area rumah saya ni..

Pagi ni saya masukkan n3 menu makan malam kami sekeluarga dan kalau di tengok semuanya menu ringkas saja tapi cukup sedap ikut pada selera kami la . Menu masakkan tradisional melayu ada ikan goreng , sambal tempoyak cili api , masak lemak tempoyak pucuk ubi dan juga terung grill emmmmm sedap sangat ni dan semua menu ni memang menetapi citarasa suami saya selera orang nogori ni sebab ada sambal tempoyak dengan masak lemak tempoyak tu . Menu macam ni sekejap je nak masak sebab serba ringkas dan belanja untuk beli bahan-bahan masakkan menu ni pun sangat berpatutan kiranya murah la tapi cukup sedap .


Ikan goreng , masak lemak tempoyak pucuk ubi , sambal tempoyak dengan petai dan terung grill hmmm sedapnya syukur alhamdulillah..



Favorite En.Husband ni , sambal tempoyak home made dengan potai kombinasi rasa yang cukup unik dan sedapppp perhhh terbaek laa..bila makan nasi mesti bertambah banyak kali hihi..



Ini pula masak lemak tempoyak pucuk ubi emmmm sedap sangat..dimakan pula dengan sambal tempoyak aduhhhh kombinasi yang serasi cukup sedap .



Pelengkap makan malam semalam terung grill di cicah dengan sambal tempoyak aduhh aduhh sedap laa . Terung ni mak mertua saya tanam di kebun so memang organik la fresh sangat petik dan saya bawa balik ke rumah serta terus dimasak..


Ikan goreng memang mesti ada bila saya masak menu serba ringkas kiranya ikan goreng pun pelengkap pembuka selera bila dimakan dengan sambal tempoyak dan masak lemak cili api , syukur alhamdulillah untuk rezeki kami semalam..

Rabu 04.05.11

No comments:

Post a Comment