Pages

Sunday 5 June 2011

Jus apple & Carrot


Semalam , saya sekeluarga pegi ke Jaya Jusco sebab saya nak mencari album untuk di buat hantaran nikah adik ipar. Sebelum tu kami saja la pusing-pusing dalam Jaya Jucso ni bila sampai je kat area barang eletrik saya ternampak pemerah jus cap Philips ni , tengok harga waa best ni diskaun sampai 60 ringgit. Suami saya memang dah lama nak beli pemerah jus buah-buahan semenjak dari tahun lepas lagi hehehe.... tapi saya yang tak bagi sebab mahai benar harganya dari RM 180 sampai Rm 500 lebih ( kalau nak cap yg tak famous memang murah 70 hinggit pun ada tapi kualiti hmm..... tak tau la macam mana kan ) .

Pemerah jus cap Philips ni pun suami saya dok aim je dari dulu lagi , so memang dia ingat harga sebelum diskaun . Saya guna pulak voucher dari Jusco lagi la banyak jimat duit apa lagi angkat satu la heheee...

Bila balik jee suami saya pun apa lagi , dia ambik semua buah-buahan yang ada kat dalam fridge dan terus dia guna mesin juicer ni . Anak-anak saya la kecoh kat dapur hehehee.... riuh rendah , bila dah siap je semua nak rasa jus nya hmmmmm memang sedap tak payah tambah air atau gula , manis natural dari buah . Waaa ini sudah bagus pagi-pagi atau anytime saja saya boleh buat jus , sihat dan berkhasiat sangat ni . Buat jus sayur macam celery campur gan buah pun sedap ni...

ini la juicer baru di dapur saya..

Saya buat jus apple campur carrot


Ini la hasilnya hmmmmm........memang sedap refreshing betul rasanya , tak perlu tambah air atau gula lagi manis dari buah apple dan carrot dah cukup sedap.... Lepas ni memang banyak la resepi jus buah-buahan dan sayuran yang akan saya masukkan dalam blog saya ni ....

                                                  Julai 19.07.09

No comments:

Post a Comment