Pages

Tuesday 7 June 2011

Family gathering

Salam pagi Isnin..
Hari ni dah mula cuti sekolah ya , ramai la parent yang bercuti bawa anak-anak melancong atau balik kampung dan mungkin ada yang relek saja di rumahkan . Hari Sabtu dan Ahad yang baru lepas ni saya memang sibuk sebab saya buat family gathering di rumah dan selalunya bila cuti sekolah memang jadi kebiasaan saya akan berkumpul bersama kakak-kakak dan abang .
Semalam hari Ahad pula saya ke rumah kakak di Nilai dan kami keluar pergi jalan-jalan bila dah makan malam bersama baru la saya balik ke rumah . So hari ni memang saya mengemas segala peralatan dapur yang masih belum disimpan balik dan akan menjahit beberapa projek yang belum habis lagi sebab besok saya nak spend time dengan kakak lagi . Bila cuti sekolah macam ni la saya dapat berkumpul dengan family dan anak-anak main sepuas-puasnya dengan sepupu mereka .
Dah lama saya plan nak buat jamuan steam boat so Sabtu lepas tercapai la hasrat saya tu nak buat steam boat and bbq party ni . Selain dari steamboat saya pun buat bbq grill , saya guna grill pan je , saya perap daging guna black pepper sauce dan ada juga udang dan sotong . Saya guna butter untuk grill daging , sotong dan udang ni hmmm sedapnya..

Saya masak kuah tomyam untuk steamboat dan bahan-bahan lain untuk steam boat tu saya beli di hypermarket je . Kak Ija bawa nasi goreng kampung dan kak Amy bawa udang dengan sotong kembang serta ada juga kek dengan rojak buah . Menu simple tapi sedap...


Steam boat


Bbq grill hmmm sedap dan yang paling laku...


Abang saya yang datang dari Penang pun bawa durian dari jenis tembaga yang memang sedappp sangat selalunya abang Kamal akan bawa durian dari rumah dia saja tapi kali ni abang Kamal beli lagi durian tembaga ni yang dibeli dari Balik Pulau , Penang mari la . Saya masak pulut dan buat kuah santan untuk di makan dengan durian ini hmmm sedap sangat syukur alhamdulillah...

Jun 07.06.10

No comments:

Post a Comment