Pages

Sunday 5 June 2011

Tauhu goreng

Macam-macam resepi kita boleh masak dengan tauhu kan , cara saya mudah saja tauhu di goreng lepas tu di tabur sikit garam di atas tauhu dan kacau bagi mesra lepas tu saya makan macam tu saja.. kiranya jadi macam snek la...

Kami sekeluarga memang suka makan tauhu di goreng saja kalau saya masak stail lain memang anak-anak tak mau makan . Saya selalu beli tauhu di pasar pada awal pagi sebab tauhunya semua fresh dan baru sampai dari pembekal , bila beli tauhu saya rasa dengan jari dulu kulit tauhu ni kalau melekek tandanya tauhu tu dah agak lama lepas tu saya bau sikit haa... fresh dan tak bau masam. Balik rumah saya terus basuh tauhu ni dan potong nipis-nipis . Kemudian saya panas kan minyak masak yang baru bukan minyak yang sudah diguna untuk mengoreng ikan. Bila minyak dah cukup panas baru la saya masukkan tauhu dan saya goreng sehingga kekuningan. Tos dan boleh di tabur garam sedikit serta terus digaul supaya rasa garam sekata ...boleh dimakan ratah macam tu saja , hmmm memang sedap..

Tauhu yang sedang digoreng

Julai 07.07.09

No comments:

Post a Comment