Pages

Thursday 9 June 2011

Sepanjang perjalanan

Kalau dah jalan-jalan ke tempat baru mesti la nak cuba masakan di sana kan baru la lengkap jalan-jalan sambil cari makan..destinasi kami mula-mula ke Kluang railway station makan roti bakar dengan home made kaya dan kopi kaw yang sangat famous tu . Lepas tu kami ke Batu Pahat dan makan mee bandung yang famous di bandar Batu Pahat ni hmmm memang sedap banyak pulak tu memang berbaloi dengan harganya . Kali terakhir saya ke Batu Pahat pada tahun 2005 menhantar adik ipar bernikah dan masa tu la first time saya cuba mee bandung ni dan sampai sekarang saya masih teringat akan kesedapannya sebab tu la bila kami lalu lagi bandar Batu Pahat saya nak makan mee bandung ni al-maklum la bukan selalu dapat singgah ke bandar Batu Pahat...

Ni la mee bandung Batu Pahat yang sangat sedap.....

Kami bermalam di Muar dan pagi-pagi esoknya kami sekeluarga keluar cari sarapan selepas pusing 2 kali keliling bandar Muar akhirnya kami jumpa gerai ni . Kuih-muih macam-macam jenis dan semuanya sedap cuma saiznya kecil sikit tapi harganya masih murah 4 biji RM1 puas hati la..nasi lemak pun macam-macam jenis sebungkus 70 sen portionnya banyak dan sedap...




Kuih cara berlauk ni memang menarik perhatian saya dan bila rasa hmmm sedap rupa-rupanya cukup semua perisa . Best holiday kami kali ni kalau ada peluang saya nak ke Muar lagi..

Disember 09.12.10

No comments:

Post a Comment