Pages

Tuesday 7 June 2011

Ikan tenggiri grill & salad

Menu sihat lagi untuk makan tengahari saya hari ni . Saya panggang 2 ketul ikan tenggiri segar bersama salad dan saya buat yogurt dressing untuk salad . Memang sedap ni sebab ikan tenggirinya fresh dan saladnya saya guna romaine lettuce yang ranggup bersama buah avacado serta sedikit timun.
Favorite salad saya semestinya romaine lettuce lepas tu mesti ada avacado dan sedikit timun .


IKAN PANGGANG
Bahan-bahan :

2-3 ketul fillet ikan tenggiri segar
Sedikit lada hitam
Sedikit yogurt dressing utk salad
Garam secukup rasa

Cara memasak :

- Bersihkan fillet ikan tenggiri ini dan gaulkan yogurt dressing , serbuk lada hitam dan garam . Perap fillet ikan tenggiri selama 1 jam dan kemudian panggang sehingga ikan masak .


YOGURT SALAD DRESSING 

Bahan-bahan:

1 cawan yogurt plain (lowfat)
1 sudu kecil mustard
1 sudu kecil herba chive
1 sudu kecil herba pasley
Sedikit jus lemon
Sedikit garam dan gula secukup rasa

-Gaulkan semua bahan dan simpan dalam fridge dan boleh diguna bila nak makan salad.

Julai 15.07.10

No comments:

Post a Comment