Pages

Wednesday 4 September 2013

Sandwich ayam mayonis

Pagi ni saya buat sandwich untuk sarapan . Ada lebihan isi dada ayam grill/panggang yang saya masak semalam . Saya buat ayam mayonis untuk filling sandwich cara nak buat ayam mayo ni senang saja , isi ayam dicarik kecil atau dicincang kecil kemudian tambah mayonis secukup rasa dan bahan perisa yang lain . Saya dah anak-anak memang pengemar sandwich tak kira apa fillingnya dan sandwich macam ni cukup mengenyangkan ^_^ 

BAHAN-BAHAN :

2 ketul isi ayam panggang/grill/roast - secukupnya
mayonis secukupnya
garam dan serbuk lada hitam secukupnya
roti
salad butter head

CARA PENYEDIAAN :

Isi ayam disiat atau dipotong kecil kemudian dimasukkan dalam mangkuk . Tambahkan mayonis secukupnya dengan serbuk lada hitam dan garam secukup rasa . Gaul semua bahan sehingga cukup sebati , boleh terus dimakan dengan roti .

Ayam mayonis 


Salad butterhead , boleh diguna apa saja jenis salad.


Saya suka makan roti Bonjour Gardenia ni ^_^


Jemput makan sarapan pagi , bismillah...

12 comments:

  1. Menyelerekan sungguh sandwich ayam ni.

    ReplyDelete
  2. hmmm....nampak sedap sangat...simple yet delicious...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak Da , yum yum simple dan sodap :)

      Delete
  3. Sedap.. roti Bonjour Gardenia ada jual ke.. kmal tak pernah nampak lagi.. nannie ada FB tak..

    ReplyDelete
  4. Salam Kenal ,
    mmg simple, praktikal dan sedappp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlkaslm kak nita , tq ya singgah sini dan salam kenal dari saya

      Delete
  5. Replies
    1. teacher basariah , ayam tu di panggang dulu mesti la ayam dah masak hehe

      Delete