Pages

Tuesday 8 January 2013

Idea untuk kabinet dapur sendiri

Saya sekarang ni kumpul banyak gambar dapur untuk cari idea untuk design kabinet dapur sendiri . Saya suka kabinet putih dengan reka bentuk english country yang tampak lebih sweet serta lembut . Saya pilih kabinet dapur yang mampu dibeli , kualiti yang baik serta tahan lama dan mengikut citarasa saya . Lepas dah survey beberapa kedai kabinet dan melihat contoh material untuk kabinet dapur saya pilih kayu nyatoh atau kayu semangkuk . Sekarang ni pun dah banyak kedai kabinet dapur jadi kita boleh pilih mana yang dapat memberi servis yang terbaik untuk kita . Lepas dan tengok banyak gambar kabinet dapur saya dah buat lakaran susun atur kabinet yang sesuai ikut layout dapur rumah baru kami tu dan insyallah bila rumah dah siap saja saya akan terus buat tempahan . Insyallah , semoga semua yang kami rancang dan impikan akan menjadi kenyataan , amin .

Semua foto dapur ni dari Google
kabinet pulau dengan stool , cantikkan...


Saya cadang nak buat unit para seperti ni di dapur sendiri 


Unit para yang dapat kita gunakan untuk susun macam-macam barang , i like..


sweetnyaa


Saya bekenan dengan pintu dapur tu


Para bergantung atas kabinet pulau tu pun sangat praktikal untuk gantung periuk dan alatan memasak  , saya suka rekabentuk kabinet dapur serta layout dapur ni..

Kemas dengan pilihan warna yang sangat lembut

Pilihan warna yang sangat cantik

Sekarang ni saya tengok warna table-top banyak warna hitam memang nampak cantik cuma dapur kelihatan agak 'keras' tapi ikut citarasa masing-masing , saya lebih suka pilihan warna yang agak lembut untuk tabletop .

Cantik dan moden..

Kalau untuk dapur yang tak begitu luas susun atur kabinet macam ni memang sesuai sebab dapur dengan sikit serta peti sejuk di susun dekat supaya memudahkan proses nak masak di dapur ^_^


simple je..

Cantik laa

Ni pilihan dapur saya , semua tentang dapur ni saya suka dari pilihan warna dinding , kabinet dapur dan susun atur/layout kabinet sangat cantik dan praktikal .

Cantik dan tersusun kemas serta banyak betul kabinet untuk simpan barang mcm pinggan mangkuk serta alatan dapur .

1 comment:

  1. aneka ruangan dapur yg sesuai dengan citarasa anda...pilih saja yg mana berkenan dengan kita...tepuk dada,tanya mana satu yg kita nak..hehehe...

    ReplyDelete