Pages

Friday 7 October 2011

Award The Versatile Blogger

Terima kasih pada adik Nurul dan kak Shima yang sudi bagi saya award ni . Best juga sekali-sekala dapat awardkan . Dulu masa mula-mula berblog selalu juga dapat award tapi sekarang ni acara bagi award and tag ni dah tak rancak tapi apa pun saya happy dapat award ni . Award ni datang sekali dengan homework so sekarang ni saya nak siapkan dulu homework sementara free ni okiess..


Saya copy & paste soalan-soalan award ni dari blog NURUL , akak minta izin ya dik NURUL , thanks..


1. Thank & link back the person who gave you this award
    (Ucapkan terima kasih dan link balik kepada orang yang beri award ini)
2. Share 7 things about yourself on the post
    (Kongsi 7 perkara mengenai anda)
3. Pass the award to fifteen bloggers that you think deserve it.
    (Berikan kepada 15 bloggers yang anda rasa layak)
4. Lastly contact all the bloggers that you've picked for the award.
    (Hubungi semua yang menerima

OK JAWAPAN SAYA :

Soalan 1 - TERIMA KASIH YA KAK SHIMA DAN ADIK NURUL yaaa

Soalan 2 
- Saya seorang yang easy going person . Suka bercakap dan bersembang kalau kena pada topiknya contoh macam kalau jumpa kawan sehobi memang rancak la kami bersembang hehehe . 

- Background dalam bidang seni visual dan seni reka fesyen . Saya sangat-sangat meminati bidang seni halus seperti menghasilkan catan , lukisan dan kraftangan . Sekarang ni saya lebih banyak bagi tumpuan kepada menjahit sulaman smocking . Saya minat juga bidang seni hiasan dalaman dan sekarang ni saya sangat meminati bidang seni masakan pula..

- Warna favorite saya sekarang ialah warna-warna soft tones , earth tones , pastel , warna hitam dan warna pink .

- Memang dari dulu suka masak dan sekarang saya suka cuba masak resepi baru . Kalau melancong ke mana saja destinasi saya akan cuba masakan tempatan tempat yang dikunjungi selagi makanan itu halal .

- Gemar menonton movie , window shopping , membaca , eating-out , melancong/travel , kumpul pinggan mangkuk lama .

- Sekarang ni hobi saya kumpul pinggan mangkuk lama/antik/vintage . Terpesona dengan corak/bentuk pada pinggan mangkuk lama selain nilai sejarah pada porcelian lama ni lagi satu bila tengok dan belek pinggan mangkuk lama ni membuatkan saya teringat kenangan nostalgia lama masa kecil dulu hidup bersama keluarga di kampung . Selain kumpul pinggan mangkuk lama sebagai hobi saya juga berniaga dari rumah menjual pinggan mangkuk lama yang sekarang ni mendapat pemintaan yang tinggi dari pengumpul tegar .Syukur alhamdulillah dengan rezeki yang saya perolehi dari berniaga secara kecil-kecilan dari rumah .

- Cita-cita untuk masa depan saya nak buat kelas jahitan smocking dan juga kelas masak di rumah insyallah semoga impian saya ni dapat dilaksanakan dalam masa terdekat ni , amin . 

Syarat/soalan seterusnya saya perlu tag 15 kawan..tapi saya tak tag lah dan saya panjangkan award ni kepada semua pembaca blog saya ni . Kepada yang sudi silakan amik award ni ye....

So , ok la sampai sini dulu untuk entry saya di pagi Jumaat ni dan saya nak ucapkan terima kasih sekali  buat kak Shima dan adik Nurul atas ingatan dan sudi nak anugerahkan award ni , terharu sangat dan happy saya menerimanya....daaa tata....assalamualaikum...

SELAMAT BERHUJUNG MINGGU YA..

2 comments:

  1. Sama-sama, K Nannie...
    Nurul dtg nak check homework ni, hehe ;D

    ReplyDelete
  2. to Nurul ,
    hehehehe tq ya singgah blog akak n bagi award :)

    ReplyDelete