Pages

Monday 17 October 2011

DAPUR IDAMAN ~ mencari idea..

Assalamualaikum , apa kabar ? Harap semua pengunjung blog saya ni dalam keadaan sihat ya di hari Isnin ni . Hari ni n3 saya bukannya gambar masakan tapi gambar-gambar dekorasi dapur yang saya kumpul dari Google . Semuanya cantikkan dengan rekabentuk kabinet dapur yang moden , gambar-gambar dapur ni memang saya simpan dalam folder album fb untuk dibuat rujukkan cari idea untuk dapur di rumah baru saya nanti . Insyallah harap-harap semua perancangan saya dan suami akan dapat dilaksanakan dengan sebaik mungkin , amin . Kali ni untuk kabinet dapur saya nak design yang modern cuma saya masih belum dapat tetapkan pilihan warna sebab tu la saya sekarang ni kerjanya kumpul gambar dapur , jom kita tengok gambar-gambar kabinet dapur yang memang saya bekenan ni...

Semua gambar adalah dari Google..
Rekabentuk kabinet dengan warna putih ni memang saya suka..


Design keseluruhan dapur ni memang cantik sangat kan cuma nak kena fikir bujet juga hehe kalau ok memang best la dapat dapur idaman macam ni..


Bestnya kalau dapat macam ni rasa macam nak masak dan lepak di kawasan dapur saja hehehe design keseluruhan sangat menarik . Memang bekenan tapi harga kabinet perlu ikut bajet yang ada ni hehehe..tak pa kita cari slow-slow ikut bajetkan...

Simple and clean , dapur macam ni senang nak diuruskan..


Bekenan pada tile kecil-kecil cuma kombinasi keseluruhan dapur ni gelapkan . Saya tengok dalam majalah deco sekarang ni banyak design dapur digabungkan kabinet warna hitam dengan putih so baru seimbang tak gelap sangat dapur .


Haaaaa design keseluruhan dapur ni memang ada ciri-ciri dapur idaman saya . Kalau macam ni memang saya bekenan sangat la . Saya masih dalam proses nak kumpul idea untuk dapur mudah-mudahan semua impian saya dapat di realisasi sebaiknya mengikut perancangan saya dan suami . 

10 comments:

  1. kalau dapur cantik memang 24 jam rasa nak duduk di situ je.... kadang2 dapur lawa kalah bilik tidooo...

    ReplyDelete
  2. nani..
    maklong pun tengah susun atur semula dapur..
    oleh kerana bajet anak tu kecik.. maklong beli yang dah siap je.. murah..

    ReplyDelete
  3. seronokkan kalau dpt dapur mcm tu...
    hari2 mau jer masak...

    ReplyDelete
  4. salam kak. samalah kita. saya pun tengah buat survey rekabentuk kabinet dapur.banyak dah beli majalah.akhirnya pening dibuatnya. tak tau mana nak pilih. semua berkenan di hati. ;>

    ReplyDelete
  5. kebetulan saya pun tengah cari2 idea pasal kabinet dapur gak.....skrg tngh cari2 tile nak matching ngan kabinet.....putih mmg my peberet color gak.....dah dpt dah quotation tp masih teringin nak tukar design lagi hehe.....asik tak puas hati je....boleh le kita tukar2 pendapat nanti jika sudi.....

    ReplyDelete
  6. takut2 dapur terlalu cantik sayang pulak nak guna utk memasak

    ReplyDelete
  7. dapur color putih cantik tau kak. Nampak dapur luas dan bersih. Tambah, nanti kak nannie boleh tambah accesories pelbagai warna. Tak lah restricted to 2 or 3 colors je. Mmg seronok plan untuk dapur ni.
    Nanti dapur dah siap, upload gambar ya. Tumpang seronok.....
    All the best kak!

    ReplyDelete
  8. to amie,
    hehehe betul tu mmg kalau dapur lawa kita pun seronok nak masakkan

    to maklong ,
    oo ye ke best tu maklong , memang perlu ikut bajetkan sekarang ni byk kabinet dapur siap yg cantik2 kan

    to ainnoraini,
    betul hehehehe best je kan nak masak

    to hijaudaun ,
    ye ke hehehe akak ada gang la , betul tu pening juga kepala nak pilih yang bekenan ikut bajet ni tak pa slow2 kita cari dan blh juga tanya pendapat kawan2 , sedara ke atau pakar hiasan dalaman .

    ReplyDelete
  9. to babybatriesyia ,
    waa best la kalau dah dpt quotation tak pa slow2 cari , ok boleh boleh jom kita sama2 tukar pendapat dan share idea nanti nannie gi blog baby ya

    to Mama Janet ,
    Memang betul juga tu tapi saya guna je cuma untuk rumah baru nanti saya nak buat wet kitchen untuk letak dapur masak so ada 2 ruang la

    to qaseh gifts ,
    betul betul tu dapur color putih memang nampak bersihkan , akak amsih cari idea ni insyallah bila dah dapat design kabinet yg akak suka dan dah siap nanti akak masukkan dalam blog ya , thanks

    ReplyDelete
  10. ila jenguk gbr dapur. sbb ila pun nak pindah umah tahun ne atau tahun depan..akak beli umah kat mana??

    ReplyDelete