Pages

Sunday 5 February 2012

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL 1432H

ASSALAMUALAIKUM..

Hari ni seluruh umat Islam di serata pelusuk dunia menyambut hari yang amat penting dalam hidup kita iaitu menyambut Maulidur Rasul atau hari Keputeraan Nabi Muhammmad S.A.W Rasul yang sangat kita sayangi dan sanjungi.... sama-sama lah kita banyakkan selawat ke atas nabi junjungan kita..




Firman Allah SWT yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya berselawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, berselawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya".(Surah Al-Ahzab: 56)

Maksudnya:
"Ya Allah selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarga Baginda seperti Engkau kurniakan kepada Nabi Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Terpuji dan Yang Maha Mulia. Ya Allah, berkatilah ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarga Baginda seperti telah yang Engkau berkati ke atas Nabi Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Terpuji dan Yang Maha Mulia".


SELAMAT BERCUTI BUAT SEMUA UMAT ISLAM DI MALAYSIA..

6 comments:

  1. Hayırlı kandiller.Türkiyeden selamlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you for your visit to my blog and do come again ^_^

      Delete
  2. salam Maulidur Rasul & happy weekend, Nannie! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atnur dan slm Maulidur Rasul , mari la kita perbanyakkan selawat ke atas Nabi junjungan kita ni

      Delete
  3. salam maulidur rasul

    p/s cuti x g mn2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih khairin dan slm Maulidur Rasul , mari la kita perbanyakkan selawat ke atas Nabi junjungan kita ni . cuti akak di rumah saja

      Delete