Pages

Wednesday 14 September 2011

Jamuan raya hujung minggu

Sabtu lepas anak saya Aisyah ajak beberapa orang bestfriends datang ke rumah beraya so saya pun buat la satu jamuan kecil sambut Syawal  . Saya ajak kakak-kakak saya dan beberapa orang kawan lama yang saya dapat contact balik melalui fb . Senang juga buat jamuan yang simple macam ni tetamu tak ramai so dapat la saya spend masa bersembang sepuas-puasnya dengan kawan-kawan yang dah lama juga saya tak jumpa . 

Sebelah tengaharinya kakak saya , kak Anis dan kak Fatahiah yang dapat datang rumah saya bestnya dapat berkumpul bersama family hehehe cuma sayangnya kak Amy tak  dapat datang sebab ada hal lain dan kak Ija pun sama tak dapat datang juga sebab hantar anak masuk IPTA cuti dah habis kuliah pun dah mula semula . Insyallah hujung bulan Syawal ni saya akan buat jamuan raya untuk family pula so dapat la kami semua adik-beradik berkumpul . 

Sebelah petang pula saya jemput beberapa teman rapat yang dah lama juga saya tak jumpa . Best dapat berkumpul lepas bertahun juga tak jumpa . Melalui facebook la kami dapat jumpa semula bagus juga ada fb kan kawan masa sekolah yang dah lama terputus hubungan dapat saya cari balik . Bila dah jumpa semula memang lama la kami bersembang meriah betul dan sampai ke malam la juga jamuan raya di rumah saya best-best  . Saya kongsi gambar menu yang saya masak untuk tetamu saya Sabtu lepas...

Hidangan wajib jamuan raya Aidilfitri mesti ada rendang ayam , lemang dan ketupat . Dalam mangkuk biru tu semua bahan rencah untuk ditabur atas soto..

Ni pula bihun , pergedil , nasi himpit , taugeh dan ayam untuk soto yum yum . Syukur alhamdulillah..


Hidangan jamuan geder-geder di rumah saya petang Sabtu yang lepas . Ada juga biskut raya serta sedikit rojak buah dan kuih-muih tradisional macam dodol serta bahulu gulung . Gembira dapat berkumpul bersama family dan kawan-kawan insyallah kalau ada peluang saya nak buat lagi jamuan hujung Syawal ni..

Aisyah dengan kawan-kawan..happy..

Jamuan berjalan dengan sangat lancar dalam suasana yang meriah dan happy...


2 comments:

  1. wah..banyak jugak menu akak masak eh. tapi yang menggoda adalah soto n bergedil tu....hihii

    ReplyDelete
  2. to limaopurut,
    ok la akak masak simple2 je soto n ada rendang lemang , akak pun suka soto hihih

    ReplyDelete